♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Tuesday, July 5, 2011

Check Up Terakhir

Ok, sebelum berlarutan dengan post2 terbaru, baiklah Mama publish draft yang dah terperuk lama ni ye. Bukan sebab apa yang boleh terpekasamkan entri ni, sebabnya adalah Mama masuk wad terrrrrrlalu lama daripada sebelum bersalin sampai dah bersalin dan disambung pulak dengan macam2 hal lagi berkaitan Adik Bunyamin.

Blog pun dah terbiar lama tak update2. Update pun adalah dengan berita2 penting saja ye. Hehe.. Oleh sebab Mama nak post banyak entri baru berkaitan Adik Bunyamin, breastfeeding journey, gelagat Abang Iman bersama adiknya dan macam2 lagi perkara baru dalam hidup Mama setelah bergelar 'Mama dengan 2 hero' ni kan, so haruslah dipublish siap2 entri lama ini.

Ini adalah check up mengandung Mama yang terakhir sebelum bersalin. Masa ni mesti la Mama tak tau bahawasanya ini adalah check up terakhir kan. Masa ni dah start cuti sekolah, so Mama pergi bersama Iman dan Achik Ana. Sementelahan Achik Ana cuti sem kan, so kita gunakanlah kederat dia habis-habisan kan. Jangan mere.. Hehe..

Masa Mama tunggu turn jumpa nurse, Achik Ana la yang layan Iman. Main la, jalan2 la, nak susu la. Macam2 kerenah Iman.

anak Mama yang ensem

Pas selesai check up, ingat nak balik rumah terus sebab pertu dah kruk krek kelaparan. Tapi Achik Ana anak ke Tesco sebab nak daftar pemilih di Pejabat Pos kat Tesco tu kan. Mama ok je, tapi haruslah mencari makan dulu sebelum buat apa2 urusan disebabkan kelaparan dah tahap maksima.

Mula fikir2 nak makan di Kenny Roger's memandangkan Mama memang sukeeee dengan KR kan. Tapi memikirkan nak menapak ke Taiping Sentral (walaupun sebelah Tesco je kan) dengan keadaan perut yang kelaparan dan tangan dah terketar2 menahan lapar kan, tidaklah ku sanggup.

So, ke KFC jela kita ye. Mama punya lapar tahap gaban sampai dah tak boleh berdiri dah. Masuk2 je KFC terus melilau cari port best2 (kat hujung restoran), terus duduk dan tunggu saja Achik Ana bawa rejeki untuk dimakan bersama Iman... ;)

sementara tunggu Achik Ana sempat jugak posing dulu


Pas perut kenyang, alhamdulillah... Baru la dapat berfikir dengan waras dan meneruskan aktiviti lain. Haha.. Pastu singgah Tesco jap beli pampers Iman memandangkan Iman ber_ _ dan pampers tinggal dalam kereta dan Mama malas nak menapak ke kereta ambik pampers semata2. Haha.. Lagipun memang pampers Iman kat rumah pun dah nak habis.

Sementara tunggu Achik Ana daftar pemilih, Mama dan Iman tunggu di luar. Iman main mainan yang ada di situ. Ala, mainan jenis bila masuk duit dia gerak2. Tapi Iman ni penakut main benda alah tu bila dia bergerak. Biasanya dia hanya akan naik saja tanpa bergerak. Kalau nak bagi dia turun, acah2 je nak masukkan duit, serta merta Iman akan turun. Kadang2 melompat terus atas dukung. Senang cerita.. Hehe..

nak main tapi takuit.. ;)

Pas dah basuh ber_ _ Iman, kami pun gerak balik rumah. Oleh kerana baju Iman dah bau asyem, dan baju spare adalah di dalam kereta, so terpaksa la Iman 'seksi' sementara nak sampai kereta. Dalam kereta baru pakai baju lain... ;)

aktiviti basuh membasuh ;)


Iman 'seksi'



Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal picture/
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers


♥ Add Your Link Here ♥