♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Monday, June 27, 2011

Breastfeeding Journey With Bunyamin Part 1 - Segalanya Bermula Di Sini

Hari ini adalah hari ke-17 Mama berpaantang. 17 hari jua usia Adik Bunyamin melihat dunia. Mama telah mula mengepam seawal hari ke-6 disebabkan susu Mama dah bengkak2.

Kan Adik Bunyamin jaundis, so dia kurang nak menyusu pada sebelah siang. Pada sebelah malam memang dia nak menyusu saja tapi oleh kerana Bunyamin perlu berada di bawah lampu biru tu, Mama tak dapat la nak menyusukan Bunyamin sepanjang malam. Tapi Mama memang tidur2 ayam saja sebab nak menyusukan Bunyamin setiap 1 1/2 jam hingga ke 2 jam.

Kat bawah ni adalah EBM Mama. Sengaja Mama snap EBM ni setiap kali lepas mengepam untuk melihat peningkatan hasil pengepaman Mama. Biasanya Mama pam sebelah sambil Bunyamin menyusu di sebelah lagi. Ada juga ketikanya Mama pam kedua2nya sebab dah rasa penuh.

Day 6



Day 7 





Day 8 







Day 9 




Day 10 



Day 11 



Mama dapat lihat peningkatan susu Mama. Bermula dengan 20ml hingga sekarang dah berjaya dapat 2 oz.. Hepinye.. ;) Ada lagi yang Mama belum transfer daripada henset. Nanti Mama update lagi ye... ;)




Yang Ini Pun Best



3 comments:

aLyNnZ said... [Reply to comment]

alhamdulillah rezeki anak..teruskan usaha yer..

mamaiman said... [Reply to comment]

alhamdulillah..
thanks alyn.. ;)

Fuza Zihan said... [Reply to comment]

Assalamualaikum.. Saya ibu yang sedang hamil anak sulung. Sedang mencari informasi berkaitan penyusuan ibu. Terima kasih dengan entri2 yg puan post. Sangat bermanfaat dan memberi inspirasi. Terima kasih byk2 moga puan mendapat rahmat-Nya dunia & akhirat. Amin..

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥