♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Wednesday, April 27, 2011

Persediaan Menyambut Insan Baru

Hari ini dan semalam Mama amik mc sebab badan terasa sangat tak larat nak kerja. Biasanya walaupun tak larat Mama gagahkan juga ke sekolah sebab risau di hujung2 kehamilan (macam sekarang ni) Mama dah tak boleh gagahkan diri lagi.


Iman pun terpaksa Mama hantar juga ke rumah Opah sebab Mama tak larat nak jaga Iman sorang2. Tak terkawal dibuatnya sebab sekarang ni Mama jalan pun dah makin slow, nak lari mengejar Iman kalau ada barang2 bahaya yang diambilnya lagi la tak larat. Untuk mengelakkan berlakunya perkara2 tak diingini, Mama hantar Iman ke rumah Opah dan akan ambil Iman tengahari nanti.


Hari ini Mama ada check up kat Klinik Ibu & Anak untuk review result EOD BP & urine yang Mama dah buat selama 2 minggu aritu. Moga2 pasni discharge la dari kes ni. Tak larat rasanya nak mengulang tercongok gi ambik tekanan darah dan check urine kat klinik tu selang sehari. Tapi appointment Mama sebelah petang.


Dah nama pun seorang ibu dan isteri, walau tak sihat camne sekalipun, bila berada di rumah tetap la kena buat kerja2 rumah kan. Awal2 pagi lagi Mama dah mulakan aktiviti dengan menjemur pakaian adik. Lega sedikit bila dah basuh semua pakaian adik. Pasni dah kering nak lipat dan simpan dalam kotak untuk dihantar ke rumah Tok Mama sebab nanti Mama akan berpantang di sana.


Selain pakaian, barang2 lain seperti bedak, losyen, pampers newborn, pam susu Mama, pad Mama dan sebagainya pun Mama dah letak setempat iaitu di dalam stor. Haha.. Bukannya apa, dah takde tempat sesuai lain yang boleh Mama simpan sementara sebab nanti Iman selerakkan. Stor tu pun bukanlah stor pun sebenarnya, ianya adalah bilik belakang yang digunakan untuk simpan barang2 yang tak digunakan.


Ni Mama amik masa update blog kejap sebab nak rehat kejap. Pasni Mama nak susun elok2 barang2 tu semua untuk dihantar ke rumah Tok Mama.


Selain barang anak yang bakal lahir, Mama juga turut packing barang2 abang Iman, pakaian Mama dan juga pakaian Ayah. Pakaian Mama tu adalah t-shirt lusuh2 (sebab Tok Mama pesan masa dalam pantang jangan pakai baju lawa2 nanti kena minyak la bedak sejuk la ape la susah lak), pakaian dalam, maternity pas, pad herba, tungku elektrik (beli lama dah tapi tak pernah guna..hehe..) dan sebagainya yang tak ingat nak tulis kat sini. Yang penting semua itu akan digunakan semasa di dalam pantang nanti.


Pakaian Ayah pulak Mama cuma packing baju tidur dan kain pelekat je dulu. Baju kerja nanti la dah dekat2 nak bersalin baru Mama packing bawak gi rumah Tok Mama. Mama dijangka bersalin selepas cuti sekolah hujung Mei ini. Mungkin dalam cuti tu Mama sekeluarga akan duduk rumah Tok Mama dah kot. Kalau camtu senag sikit la Mama nak ulang-alik lagi kalau ada apa2 barang yang tertinggal lagi. Sebab belum bersalin kan. Bukannya apa, Mama risau nanti Ayah taktau letak duduk barang2 yang Mama suruh Ayah ambilkan nanti.


Aritu Mama ada la shopping barang2 sebagai persediaan menyambut insan baru dalam family kami. Nanti kalau ada masa Mama snap barang2nya ya... 


Ok, lah.. Mama nak sambung buat kerja walau jalan dah macam siput.. ;)

Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal picture/
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers


♥ Add Your Link Here ♥