♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Saturday, May 21, 2011

BPA Free Untuk Anak-Anak

Semalam Mama terima bungkusan lagi. Sejak dah dekat2 nak bersalin ni kerap pulak Mama beli itu ini online. Bukan apa, nanti masa dalam pantang tentulah agak sukar nak berurusan dengan dua anak kecil kan.

bungkusan lagi

Sebenarnya dah lama Mama order ni. Tapi stok lak takde. Last2 Mama order daripada orang lain. Kebetulan stok baru masuk. Ada la rezeki anak2 kan..

Inilah dia yang Mama beli untuk anak2 Mama. Botol susu tomme tippe. Iman cuma ada 1 je botol BPS free. Lain2 semua botol biasa yang murah2 saja. Kesian pulak kat Iman kan. Lagipun ada rezeki lebih sikit, belikanlah kat dia botol BPA free yang cute ini... Belikan jugak untuk adik nanti...


Mama beli 3 set of twin pack

Serius memang CUTE. Mula2 tengok dalam tv, dalam internet.. kecik je nampak walaupun 9 oz kan. Terfikir jugak 'betul ke 9 oz ni?'. Sebab nampak pendek je kan. Tapi takkanlah diorang nak tipu pulak. Hehe...

Bila dah dapat.. alalalalala.. memang cute la. Dia gemuk pendek tapi memang betul 9 oz. Sengaja Mama beli yang 9 oz siap2. Adik boleh pakai sampai besar macam abang. Bahagian badannya ada macam lekuk sikit untuk mudah baby pegang.


plain colour

Mula2 Mama order triple pack. Memang berbaloi la harganya sebab dapat 3 botol sekali kan. Tapi stok takde la pulak. Katanya Sogo sekarang buat sale dan diorang borong banyak2. So supplier kecik2 ni memang diorang tak bagi la. Takde rezeki la nampaknya.

Mula2 twin pack ni pun takde stok. Yang ada cuma plain colour saja. Yang tu la Mama order sebab asal ada je ok la kan. Then last2 minit penjual tu cakap stok baru masuk. Yang macam gambar kat bawah ni. Mama beli 2 set warna biru dan pink. 


blue colour yang cute


pink colour yang cute

Yang biru tu sesuai la untuk anak2 Mama kan. Dia ada cute design untuk boy kat tepi botol tu. Yang pink tu ada jugak cute design tapi bunga2 untuk girl. Mama tak kisah la tu. Saja nak buat koleksi saja. Buat masa ni Mama cuma bercadang nak guna yang plain dan biru saja. Yang pink simpan dulu.. ;)

Kalau nak beli jugak boleh tengok2 kat http://www.littlewhiz.com/. Diorang ni selalu buat sale. Sebelum ni Mama belikan botol MAM Iman kat sini jugak... ;)

Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal picture/
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers


♥ Add Your Link Here ♥