♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Saturday, February 11, 2012

Kelas Ceria

Kerja memang banyak dan tak habis2. Kadang2 rasa nak stay saja di sekolah tanak balik2 bagi setel semua kerja barulah lega nak balik. Kalau boleh la.. Tapi, boleh ke? Mestilah tak.. Kat rumah dah menanti wajah2 kesayangan Mama...


Tapi dalam banyak2 kerja tu, ada juga kadang2 rasa nak buat kerja yang tak ada kena mengena dengan Mama. haha. sengal betul. Sebenarnya takde la buat lagi pun, masih dalam fikiran saja.


Oleh kerana mengajar budak sekolah rendah, keceriaan kelas pun kerja cikgu juga ye. Melihat papan kenyataan mereka, sangat menyedihkan. Teringat dulu2 masa zaman belajar, menceriakan kelas adalah hobi.


Disebabkan ianya hobi, maka bila dah jadi guru, kadang2 teruja juga nak menceriakan kelas. Masalahnya Mama tak pegang kelas. Oleh sebab itu, terfikir nak buat apa2 yg sesuai dan berkaitan dengan subjek yang Mama ajar saja.


Namun itu juga masih dalam kepala, belum diterjemahkan lagi di alam nyata. haha. Tadi tengok fb, terjumpa perkongsian seorang teman berkaitan usaha beliau menceriakan kelas angkatnya. Menarik ideanya. Kalau rajin bolehlah Mama kongsi dengan rakan2 guru kelas Mama. 


Jom tengok...




kredit

Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥