♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Wednesday, November 28, 2012

miMPi

Minggu ketiga cuti persekolahan. Balik dari Melaka Ahad malam. Isnin basuh baju yang bertimbun itu, malam gi rumah Tok Mama dan bermalam di sana. 

Arini, Rabu, kami masih di rumah Tok Mama. Mama bertugas arini di sekolah. Memang malas rasanya nak ke sekolah, tapi bila dah kat sekolah ralit pula selesaikan tugasan sampai tak sedar waktu berlalu.



Balik dari sekolah, tengok Ayah dah bersiap nak gi ofis. Arini Ayah gi lambat sikit sebab ada kelas tajwid petang ni. Berbual singkat dengan Ayah, tapi terkesan sampai sekarang dan asek teringat2.

Ayah : Tadi mimpi Adik.
Mama : Mimpi apa?
Ayah : Mimpi Adik meninggal.
Mama : #berdegup jantung# Bagus la, tanda panjang umur la tu. *sedapkan ati*
Ayah : Kubur Adik seberang laut. Kat gigi air ke pantai camtu.
Mama : Kat mana?
Ayah : Sabah ke Sarawak camtu la.
Mama : Jauhnye..

Erm, sebagai ibu, tentu la Mama sedikit cuak bila mendengar tentang kematian anak2 ni walaupun cuma dalam mimpi. Kalau boleh biarlah panjang umur kami sekeluarga.

Harap2 mimpi Ayah tu cuma mimpi. Walau hakikat MATI itu PASTI sudah sedia dimaklumi, namun sedikit prejudis pasti ada.

Ya ALLAH, panjangkanlah usia kami sekeluarga. Murahkanlah rezeki kami. Kurniakan kami sekeluarga kesihatan yang berpanjangan. Amin ya Rabbal a'lamin...

Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥