♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Friday, April 2, 2010

Anak Mama Rajin

iman suka tolong mama mengemas rumah

kalau mama lipat kain

iman tolong bukak lipat jugak

paling iman suka baju-baju

yang mama dah susun dalam bakul

kalau mama basuh kain

iman pun tolong asingkan baju-baju kotor

kalau mama menulis dalam buku

iman pun nak masuk pen dalam mulut tulis jugak

kalau mama masak kat dapur

iman suka bergantung kat kaki mama

sebab nak tengok jugak

apa yang mama dok godek-godek kat dapur tu

mama saja je buat-buat main mainan iman

iman tetiba jadi suka yang mama pegang tu

mama pegang yang lain pulak

iman dah tak suka yang tadi

iman nak yang mama pegang pulak

kalau ada azan atau iklan kat tv

iman akan melonjak-lonjakkan badan

sambil duduk macam katak

kadang-kadang sampai terbalik ke belakang

atau iman akan angguk-anggukkan kepala

sampai mama tengok macam sakit je leher

bila iman buat macam tu

tapi iman memang suka bunyi-bunyi

bila handset ayah bunyi

ayah punya ringtone lagu YANG pulak tu

iman musti terangguk-angguk

pastu iman senyum sengih angkat hidung

macam ayah

memang anak ayah

nanti iman jadi cerdik dan pandai

macam ayah ngan mama kan

mama suka iman jadi doktor

walaupun doktor tapi ada asas agama yang kukuh

doktor yang

boleh jadi imam

hafal surah dalam al-Quran

nak operate orang baca بسم الله الرحمن الرحيم

bila iman bangun tidur

perkara pertama iman buat ialah

SENYUM

semoga iman sentiasa

sihat

gembira

sejahtera

bahagia

ceria

dan

senyum selalu…..

Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥