♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Thursday, July 29, 2010

Iman Solat

Salam sejahtera...

arini nak citer bab anak Mama yang semakin bijak ni
Mama lega dan selesa jugak dalam keadaan sekarang
sebab iman dah faham bahasa
dah pandai ikut arahan

bila Mama cakap
"jom mandi nak?"
iman jawab
"nak..nak.."

kalau Mama cakap
"nak mandi kat mana? tunjuk kat Mama boleh tak?"
iman terus tarik tangan Mama menghala ke bilik mandi

kelakarnya Mama tengok
bila iman dah faham bahasa..
bukan bilik mandi umah kami je
bilik mandi umah Tok Abah pun dia tau
laju jer jalan gi bilik mandi...

bila Mama nak solat
Mama bentangkan sejadah
dia angkat takbir
pastu dia yang sujud dulu
tertonggeng tonggeng sujud
pastu sudah dah solatnya..

memang kelakar la iman sekarang
Mama rasa geli hati
sebab kadang2 rasa tak sangka
ini ke anakku yang kukandung dulu?
ini ke iman bukhari yang kurasa gerak2 dalam perutku dulu?
rasa pelik jugak dah jadik mak ni
rasa2 macam muda lagi je..hehe..

jom tengok gambar iman solat...



dah habis solat
main remote control lak..


Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥