♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Tuesday, October 5, 2010

Bayi 10 Bulan Tercekik Bateri

Salam sejahtera...


Hari ini terbaca berita bayi 10 bulan tertelan bateri di hmetro online


ALYSA...ditahan di wad
budak secomel ini sayang kalau jadi apa2 kan...


Punya la seram sejuk Mama dibuatnya. Yela..si kecilku itu memang suka main remote control dan memang sangat pandai bukak penutup bateri yang terdapat pada remote tersebut. Setelah itu pandai pulak mengeluarkan bateri tersebut. Comel je tengok jari tecit itu bukak penutup remote tuh.


Iman penah jugak rasanya selalu jugak la 'makan' bateri. Tapi so far tak penah telan lagi. Baca berita nie, mak aii....ngeri weyy.. Bila dah jadik camni, konpem2 laa parents yang dipersalahkan sebab lalai. Hahaha.. Nauzubillahi min zalik...


Masa Iman umur 6 bulan kot.. Masa tu Iman baru boleh meniarap.. Iman penah tersangkut anak itik warna kuning. Masa tu Mama tengah masak. Iman memang ada dekat dengan Mama. Cumanya..yela..tengah masak kan.. Mama tengok jer dia..tapi tak perasan la pulak dia tengah tercekik anak itik.


Mama memang tak perasan langsung. Yang boleh Mama sedar tuh sebab Mama nak lap air liur Iman. Mama tengok air liur Iman banyak daripada biasa. Tengok2 nampak ekor itik warna kuning. Punya la kelam kabut Mama mengeluarkan itik tersebut. Susah jugak nak keluarkan sebab walaupun anak itik tapi masih besar dalam mulut baby umur 6 bulan.


Dah berjaya keluarkan, Mama terus peluk Iman kuat2 sambil menangis2. Terus bawak di masuk bilik sambil nangis2 tengok kot2 dia masih tercekik. Pastu terus susukan Iman. Masak ke mana apa ke mana. Haha..


Kalau cerita sekarang memang terasa lawak. Tapi ketika kejadian memang panik. Time tuh Ayah takde. Pas pada tuh, Mama memang simpan terus anak itik tuh. Main mak itik jerk. Hehe..



Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal picture/
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers


♥ Add Your Link Here ♥