♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Thursday, February 24, 2011

Berkelah Di Dusun Tok Abah

Hujung minggu yang lalu, kami sekeluarga berkelah makan tengahari dalam suasana nyaman dan tenteram jauh di desa. -di dusun Tok Abah.

Mulanya saja2 nak gi makan durian saja. Minat durian la katakan. Nasib baik la suamiku juga suka durian. Hehe...

Mak Njang Iman pun turut serta. Mak Njang dah balik dari Melaka. Akan mula posting Isnin ni di SK Sultan Yussuf, Batu Gajah. Alhamdulillah dapat balik negeri sendiri.

Kami bertolak dari rumah dah hampir menginjak ke tengahari. Ayah cadangkan kami makan tengahari di sana saja. Dalam perjalanan singgah la beli lauk pauk. Nasik pun beli sebab last minute plan kan. Tak sempat masak nasik kat rumah.

Sampai2 sana ngam2 perut pun dah berbunyi2. So siap2 la hidangkan lauk yang dibeli tadi. Mama memang bawak pinggan mangkuk dari rumah. Siap singgah beli ais di pekan jap sebelum sampai tadi. 

cucu Tok Abah..
nak makan nasik dengan Tok Abah aje


Ayah Iman

lauk pauk yang simple
tapi makan ramai2 di dusun memang menyelerakan

pas makan sambung wat kerja balik
pekerja contoh ni


agenda utama... durian time!

Iman nak belah durian..hehe.. 


Selesai makan2 dan rehat2 kejap, kami sekeluarga bertolak pulang. Seronok juga sesekali berkelah camni kan. Kalau semua ahli keluarga ada lagi best... ;)


Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal picture/
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers


♥ Add Your Link Here ♥