♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Thursday, April 14, 2011

Tension : Rakan Sekerja

Semalam sekolah Mama jadi tuan rumah untuk Pertandingan Bercerita BM peringkat zon. Persiapan sudah mula dilakukan sejak minggu lalu. Mama ditugaskan di bahagian bercerita.




Pagi semalam cikgu2 semua adalah lapar tapi takkan la nak gi makan dulu kan. Nanti tetamu makan bekas kami ceduk lak. Sepatutnya pihak kantin asingkan la makanan guru dengan makanan tetamu kan. Itulah masalah kami sekarang ni, pengurusan kantin yang lemah walaupun dah ditegur berulang kali.


Bila time makan, sekaligus dengan tetamu. Mama tetap kena makan sebab kalau tak makan memang tak larat la. Mengandung katakan kan.. Biasanya kalau tak mengandung pun Mama kena makan, tapi boleh la tahan lagi setakat sejam dua lewat tu kan.




Keadaan jadi kelan kabut sikit bila cikgu masih makan, dalam masa yang sama nak kena susun meja (apsal tak susun siap2 kan?). Mama minum pun tak sempat habiskan. Takpela, janji dah makan kan. Milo ais Mama simpan dalam kantin dulu. 


Terus bekejar menyiapkan meja pendaftaran. Cuba bayangkan dalam keadaan Mama sekarang duk terkejar sana terkejar sini. Alhamdulillah tak jadi pape kan. Tapi bila tengok partner yang ditugaskan bersama Mama takde di situ, panas la jugak kan. Sampai habis pendaftaran dia tak muncul2.


Seusai pendaftaran selesai, Mama masuk bilik guru. Tak lama pastu baru la terhegeh2 dia masuk. Rupanya dia masuk kelas. Bertambah la panasnya hati Mama. Dah la Mama terpaksa terkejar2 tadi, dia menghilang camtu saja dengan alasan "ada kelas". 


Kalau camtu Mama pun boleh tinggalkan tugas tu sebab Mama pun ada kelas. Memang tension dengan orang camni. Ada ke patut?


Pastu malam tu Mama terima sms daripada PK suruh Mama minta maaf kat dia. Aik, apsal Mama lak yang kena minta maaf? Salah Mama ke salah dia? Lagi la bertambah tension. Kalau ikutkan memang malas nak ke sekolah arini. Tapi bila fikirkan balik bukan salah Mama apsal lak Mama yang kena malu2 alah bagai. Huh..tension..

Pasni kalau ada lagi program2 waktu sekolah camni Mama akan bangkitkan isu "ada kelas" ni. Macam2 kerenah rakan sekerja. Sabar jela...


Pertandingan bercerita tu berjalan lancar. Tamat lebih kurang jam 12.30 tengahari. 

Yang Ini Pun Best



1 comments:

nurie said... [Reply to comment]

Sabo je la..mmg ramai org2 yg pentingkan diri cam tu....ingat bole senang2 pijak org lain....:)

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥