♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Thursday, May 12, 2011

3rd Anniversary Celebration

9 Mei 2008... Tarikh keramat menyaksikan dua jiwa bersatu dan berpadu dalam satu ikatan pernikahan yang sah. Disaksikan sanak saudara, jiran tetangga dan sahabat taulan serta diraikan dalam majlis yang meriah.

9 Mei 2011... Genap 3 tahun melayari bahtera rumahtangga. Bersama mengharungi suka duka dan tangis tawa memikul status suami dan isteri. Tambah berseri dengan kehadiran insan kecil pengubat jiwa, Ahmad Iman Bukhari. Jua bakal diserikan lagi dengan kehadiran insan kecil yang masih di dalam rahim Mama...

Alhamdulillah... Syukur padaMu ya rabbi di atas kurniaanMu ini. Bagi Mama, dalam usia begini Mama dah cukup gembira dan bersyukur di atas segalanya yang Mama kecapi dan nikmati kini. Mama ada suami, anak2, keluarga, kerjaya dan rakan2. Terasa bertuahnya diri ini.

Malam tadi kami sekeluarga makan2 celebrate annyversary Mama dan Ayah. Sebenarnya Iman dah mengantuk sebab siangnya tak tidur. Mama pun sebenarnya tak berapa larat. Tapi memikirkan malam2 lain takut tak sempat, gagahkan juga diri meraikan ikatan perkahwinan kami ini bersama si comel Iman.

Iman eksaited walaupun mengantuk

comotnya Iman makan

Cuba tengok baju Iman. Baju lama yang dah hampir2 tak muat dan lusuh sebab buat pakai main dan pakai untuk basahan di rumah saja. Masa nak keluar Ayah suruh Mama pakaikan baju yang cantik2 sket kat Iman. Tapi Mama tak tukar pun sebab dah agak nanti masa makan mesti Iman comot2. Tapi masa dalam kereta nak balik Mama tukarkan baju Iman dengan baju cantik la yang Mama dah ready siap2 sebab mesti Iman tak selesa pakai baju comot2 camtu kan.

Kami tak makan nasi pun malam tu. Saja order yang special2 daripada biasa. Sebenarnya memang dah lama Mama teringin nak makan ABC kat sini. Tapi takde kesempatan nak pergi memandangkan kedai2 kat sini hanya dibuka pada waktu malam.

Jom tengok menu kami :

ABC special dan fruit cocktail

 yong tau fu..
alamak.. telan air liur lak tengok gambar ni.. ;)

kerang rebus cicah sos..
ni Ayah je yang makan dengan Iman ;) 


Sambil makan2 kami sembang2. Rasanya lama jugak Mama dan Ayah takde kesempatan nak sembang2 camni. Sebab masing2 sibuk. Bila hari kerja konpem la tak jumpa waktu siang kan. Ayah balik pun dah lewat petang. Pastu letih, biasanya pas maghrib dah tidur sekejap sebelum keluar semula pergi mengaji kitab.


Kadang2 kalau Ayah tak tidur atau pergi mengaji, Mama pulak yang tak berapa sihat dan tidur awal. Bercakap mungkin pada perkara2 perlu sahaja. Tapi taklah bermakna kami bermasam muka. Tetap seperti biasa cuma mungkin tak banyak masa bersembang panjang.


Malam tadi baru la dapat berbual2. Dah tentulah sambil melayan kerenah si Iman Bukhari yang dah mengantuk dan mula la macam2... ;)


Selamat ulangtahun sayang... ;)


Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥