♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Wednesday, July 20, 2011

Check Up Sama-Sama

Isnin lalu Iman Bukhari & Iman Bunyamin ada check up di Klinik Pakar Peadiatrik Hospital Taiping. Abang dengan check up ASDnya manakala Adik dengan follow up jaundisnya. Sebenarnya appointment Abang adalah Khamis minggu lalu namun Mama minta sekalikan dengan Adik untuk memudahkan urusan cuti Ayah.

Hari itu kami berempat serba biru. Rasanya inilah kali pertama kami sekeluarga keluar berempat sahaja tanpa ditemani ahli keluarga yang lain. 

Masa kami sampai memang ramai yang sedang menunggu giliran jumpa doktor. Dah memang dapat agak sebab biasanya pun begitu. Sebelum ni Mama pernah buat entri follow up Iman, sekarang ni follow up Iman & Bunyamin pula.

orang sangat ramai
belum campur yang di luar dan di sebelah sana lagi

Mata memang sangat mengantuk. Malam tadi Mama kurang tidur ke apa Mama pun tak pasti. Biasa la bila dah ada anak kecil, istilah 'cukup tidur' tu memang dah hilang dalam kamus hidup sementara nak tunggu anak besar sedikit. Giliran pula lambat lagi.

Iman dah mula tak sabar menanti. Aktif ke sana sini. Mula2 Ayah layan, lama2 Ayah yang keletihan menguruskan kenduri Pak Long serah pada Mama pula. Mama bagi buku kenderaan pada Iman. Iman memang suka buku tu. Mama sengaja bawa sebab dah agak tentu lama menanti giliran.

muka mengantuk Abang dan muka terbaru Mama ;)

Abang sedang baca buku kesayangan Abang

Sementara Mama melayan Iman, toleh ke kanan tengok2 Ayah dah terlena dengan Adik di ribaan. Mama risau tengok kedudukan Adik. Macam nak tergolek jatuh tapi Ayah cakap Ayah jaga Adik tak bagi jatuh. Alhamdulillah takde apa2 kejadian buruk berlaku. Bukan apa, Ayah kan kepenatan. Risau juga tak sedar Adik tergolek ke apa nanti.


Ayah dan Adik yang lena

Akhirnya setelah lama menanti sampai juga giliran kami. Doktor cuma memantau perkembangan Iman. Manakala si Adik kena ambil darah lagi hari ini sebab bacaan untuk hati agak tinggi daripada normal. Ya Allah, janganlah ada apa2 pada hati Adik.

Selesai semua, kami pulang ke rumah. Sebelah petang datang semula tanpa Abang untuk ambil darah Adik. Abang dijaga oleh Tok Abah dan Tok Mama. Kesian betul Mama terpaksa tengok doktor cucuk tangan comel Adik untuk kesekian kalinya. Doa Mama biarlah ini yang terakhir kalinya tangan montel Adik disakiti. Dah tak sanggup Mama melihat Adik menangis kesakitan.

Minggu depan ada temujanji sekali lagi untuk review keputusan darah itu. Moga segalanya normal. Amin.. Amin.. Ya rabbal a'lamin..


Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥