♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Tuesday, August 2, 2011

Benarkah ESP Membuatkan Baby Cepat Kenyang?

Hari ini rasanya nak bertestimoni la pulak. Hehe. Mama adalah pengguna Shaklee. Keberkesanan dan keserasiannya dengan tubuh badan Mama adalah tidak dapat disangkal lagi. Alhamdulillah, pencarian supplement yang sesuai berakhir dengan penemuan Shaklee.


Sabtu lalu kami sekeluarga menziarahi keluarga Chu (ibu saudara Ayah) bersama keluarga besar Ayah. Ini adalah kali pertama Mama nak jalan2 bersama 2 hero kesayangan. Masa tengah siap2 beg tu fikir2 juga nak bawa pam ke tidak. Sebetulnya masa mula2 Ayah khabarkan bahawa nak ziarah Chu pun Mama dah fikir 'hancusss la jadual mengepam Mama'.


Dalam pada duk fikir punya fikir punya fikir, akhirnya Mama buat keputusan nak bawa pam sebab mana la tau ianya diperlukan nanti. So bersiap2 la kami. Kami bertolak dari rumah Tok Mama. Bila dah separuh perjalanan, baru Mama teringat 'alamak... pam lupa bawak!'. Yela mana dengan anak2 lagi, nak siap baju2 anak2 dengan bekal susu Abang dan sebagainya, akhirnya pam lupa..... Satu lagi yang Mama lupa adalah 'lupa nak makan vitamin Shaklee' sebagaimana yang selalu Mama buat selepas sarapan pagi. Dah tu terlupa jugak nak bawa bekas vitamin tu. Adoiii... Adakah ini hari lupa sedunia?


Tapi Mama positifkan diri, takpela 'pam semulajadi' kan ada.. Dengan senang hati berjimba2 la kami di rumah Chu dengan keadaan B yang sentiasa rasa 'penuh' sebab tak pam kan. Yela, sebelum2 ni di rumah pam setiap 2 jam sekali atau tandem pumping kan, ni hanya bergantung pada direct feeding saja, mana tak penuh dibuatnya.


Lebih kurang jam 7.00 malam kami bertolak pulang. Singgah solat Maghrib di pertengahan jalan, pastu terus ke rumah Nenek. Duk2 tengok tv, makan2, sembang2, last2 Ayah cakap nak balik rumah sendiri (rumah kami dekat dengan rumah Nenek). Takpela, malam tu kami tidur di rumah sendiri la kan.


Malam itu, Bunyamin sentiasa nak menyusu macam tak puas2. Berbanding sebelum2 ni, Bunyamin tak la kerap sangat nak menyusu. Mungkin sebab Mama ambil ESP yang memekatkan susu Mama sekaligus membuatkan Bunyamin cepat kenyang. 


Kan hari ni Mama tak ambil apa2 supplement sebab terlupa kan. Mama perasan itulah perbezaannya bila Mama ambil supllement dengan tak ambil supplement. Bila Mama ambil ESP, Bunyamin menyusu sekejap saja dah lepas kekenyangan. Malam tu di rumah sendiri tanpa ambil ESP seharian, Bunyamin asyik nak menyusu macam tak puas.


Alhamdulillah.. barulah Mama yakin bahawa susu Mama yang masuk ke perut Bunyamin adalah berkualiti dengan penambahan vitamin2 yang Mama ambil. Semoga anak Mama membesar sihat2 ye..


Walaupun Mama tak ambil apa2 supplement selama hampir 48 jam, tapi B Mama tetap sentiasa rasa penuh tanda perlu dipam. Nak buat camne pam tak bawa, nak marmet tak reti dan malas. Tahan jela dan suakan je kat Bunyamin tambahan pula Bunyamin pun macam tak kenyang2.


Kesimpulannya, sekarang Mama dah yakin bahawa ESP memang membuatkan susu ibu lebih pekat dan baby lebih cepat kenyang. Itulah testimoni Mama untuk ESP Shaklee.. ;)

Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥