♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Thursday, October 27, 2011

Check Up ASD Di Penang

Dari sekecil2 usianya, sampailah dah jadi Abang, Ahmad Iman Bukhari masih perlu dipantau perkembangan ASDnya (lubang di jantung). Alhamdulillah, setiap kali pergi scan, lubang semakin mengecil.

Kami ke Penang lagi. Kali ini bersama2 Adik. Seronok juga sesekali ke Penang. Boleh terus jalan2 makan angin. hihi. Kali terakhir kami ke sini adalah pada April lepas. Masa tu Mama sedang mengandungkan Bunyamin. Ingat tak entri Mama pasal nak naik Bukit Bendera tapi tak kesampaian sebab masih dalam pembinaan tu? Kali ini kami berkesempatan ke sana. 

Tapi kisah kami jalan2 tu Mama akan cite dalam entri lain. Sebab panjang nak membacanya jika semuanya letak dalam 1 entri kan. hihi. Masa mencemburui katanya. 

Entah macamana, kali ini kami bertolak agak lewat. Hampir jam 8.00 pagi masih di sekitar Taiping. Biasanya jam 6.30 pagi dah bertolak, jam 8.00 pagi dah berada di sana. Lebih awal daripada doktor. Biasanya pun kami akan dapat giliran awal. Tapi kali ini semuanya lewat. hihi.

Kami sampai pada jam 9.30 pagi. Memang dah ramaiiiii orang dah masa tu. Sebelum ni tak perasan pun jam berapa orang mula ramai sebab biasanya dalam jam 10.00 pagi dah selesai urusan kami. Takpelah, sesekali lewat best jugak. Leh lepak lama sikit di sana sambil pusing2 kat tempat yang sama berulang2 kali. *ayat penyedap hatikah?*

Oleh kerana ramai orang, lalu giliran pun agak lewat. Abang sebenarnya mengantuk. Adik juga. Sebab bangun awal pagi dan dalam kereta tak tidur. *anak sape la tu* Tapi dalam duk ngantuk2 tu, jangan haraplah nak terlelap ke apa. Sampai dah cenggini gayanya.

again... *anak sapelah ni?*

mula perasan orang snap gambar dia

Serius, masa Abang duk tergolek2 gaya macam dia tengok tv kat rumah ni, Mama memang tak perasan sebab asyik menengok orang. *gaya boring tunggu turn* Padahal Abang memang kat depan Mama je ni. haha. Pastu tiba2 terpandang dan berkata2 dalam hati 'eh, macam kenal je budak ni'. Otak macam jem sekejap. haha. Tengok baju macam kenal tapi tah kenapa macam tak dapat tangkap itu anak sendiri. Dalam 3,4 saat kemudian baru terjerit kecil 'ya Allah, abang..' sambil tergelak dan tergeleng2 kepala. 

Lucu la abang ni. Kat spital pun nak buat lawak. Lantai tu memanglah bersih sebab kawasan tu orang tak lalu. Tapi dah nama pun LANTAI, sebersih mana pun tetaplah lantai kan. huhu. Bila dilarang, abang buat tak reti. Berpaling sekejap sebab Mama snap gambar pastu sambung menongkat dagu semula. Abang... abang... Selalu nak buat Mama tersenyum sambil geleng2 pale...

abang si jantung hati Mama


Giliran abang akhirnya tiba ketika abang baru berkira2 nak jalan2 pusing2 spital dengan Tok Mama. Nasib baik belum gerak. hihi. Mula2 abang malu nak baring. Malu dengan doktor. Ala, mula2 je malu. Pastu Mama dan Ayah pujuk2 akhirnya abang nak juga baring.

Cuak dah Mama. Kalau sampai ke sudah abang taknak baring jawabnya kena makan ubat tidur la. Kalau dah makan ubat tidur (macam masa abang kecik2 dulu), kena tunggu abang tidur dulu baru leh scan. Nak tunggu abang tidur mau paling koman sejam kot. Nasib baik abang nak baring. Lega.

Doktor cakap lubang di jantung abang dah semakin kecil sampai tak dapat kira berapa bukaannya. Syukur alhamdulillah. Check up akan datang adalah setahun lagi. Kiranya masa tu abang dah 3 tahun 4 bulan. Dah besar dan mesti dah sangat bijak. Moga tika itu lubang dah tertutup terus.

Selesai check up kami jalan2. Itu dalam next entri... ;)


Yang Ini Pun Best



1 comments:

Qaseh said... [Reply to comment]

hu huuu...perkara biasa tgk bebudak tu...mcm2 gaya.nak naik angin pun tak jadi.

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥