♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Wednesday, December 5, 2012

SaBAR

Arini Mama tugas di sekolah. Esok pun sama. Balik sekolah rasa badan Adik panas. Ah, sudah..

Syukurlah Abang sihat2 saja. Alhamdulillah. Tapi plan peyang ni nakbawak Abang ke klinik sebab badannya dah penuh bintik2 macam ruam tu.

Kesian Abang sebab asek menggaru jek. Dah lama jugak Abang ada ruam tu, dekat2 nak cuti aritu kot. Tapi mada tu Abang tak gatal dan sikit je ruamnya.

Sampai la ari last kat Johor aritu tiba2 naik banyak kat badan dan gatal pulak tu. Tu yang decide bawak Abang gi klinik.

Mula2 nak bawak Abang gi klinik pakar tapi last2 bawak gi klinik feveret family dulu la kot sebab nampak macam ok lagi kot.

Doktor cakap Abang kena KUDIS BUTA! Adeh, ni pengalaman pertama Mama anak kena kudis buta.

Doktor bagi ubat makn dan sapu. Kalo ikutkan semua sekeluarga kena lumur ubat ni sebelum tido.

Pas ke klinik, dalam pada Adik demam2 tu, sempat menyinggah the store coz makcik2 dorang ni nak beli barang sket.

Sempat jugak cuci mata tengok handbag. Fuh, tergoda weh tengok beg semua comel2 dan harganya mampu milik la coz offer sampai 80%.

Tapi hanya mampu tengok dan memujuk hati jela coz memikirkan banyak nak pakai duit untuk benda lain yang lebih penting.

Pastu gi kedai buku, binding kerja2 yang Mama dah print di sekolah tadi. Tambah dramatik, semua tu berlaku dalam HUJAN kecuali masa di klinik tadi je.

Bukan apa, dah alang2 keluar tu buat je mana sempat coz x tau bila lagi waktu free nak keluar. Dengan anak2 kecik ni, memang kena plan betul2 la kalo nak ke mana2. Siap demam lagi. Memang PAKEJ la...

Pastu sempat jugak ke kedai bunga, beli bunga nak hias rumah sendiri. Oh, dah plan lama tapi baru arini terlaksana. Ini termasuk plan dalam cuti jugak iaitu menghias rumah. *ni kalo Ayah baca pitam berkali2 ni, hihi*

Oh, menghias rumah tu tidaklah dalam konteks menyeluruh. Camne nak cite ye. Gini la, contohnya hias dinding rumah bagi nampak tersusun sikit, pastu tanam pokok bagi nampak meriah sket, atau ubah susun atur rumah ke apa. Ha camtu la. Takde la nak hias semua bagi nampak cantik. Pengsan jugak nak buat tu.

Eh, apa kena mengena dengan SABAR ek? Takpela, saja nak membebel je arini.. Ok bai..

Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal picture/
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers


♥ Add Your Link Here ♥