♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Sunday, January 13, 2013

Zoo Taiping & Night Safari

Eceh, tajuk macam orang luar je kan. Padahalll... haha.. Takpe la, jenjalan tempat sendiri apa salahnya kan. Walaupun orang Taiping tapi Zoo Taiping adalah tempat wajib dilawati setiap tahun.

Tambah2 dah ada anak ni kan. Lagi la jadi acara wajib kot. Bawa anak2 tengok haiwan di sana. Kami pergi ni masa cuti sekolah aritu. Masa ni umah Tok Abah belum kenduri lagi. 



Best sangat kot gi zoo. Iman sangat teruja. Bunyamin belum tahu apa2. huhu. Macam biasa, dua2 nak naik stroller. Dah la stroller tu gelong tayarnya. huhu.



Zoo Taiping ni besar sangat la. Mama memang tak suka jalan. Lebih suka naik tren. Tapi Ayah lak tak suka naik tren. Nak tengok haiwan bebetul kononnya. Padahal haiwan kecik2 tu budak2 ni bukan nampak pun. Tensen mak.

Ha bejalan la kita. Sampai semput2. Di hujung2 tu Iman ngamuk nak tengok gajah padahal gajah tu last sekali. Mula la jalan laju2 je nak cepat sampai.


Kali kedua gi Night Safari pulak. Kalau yang taktau tu, night safari ni masuk zoo waktu malam. Mama pernah masuk sekali je 6 tahun lepas kot. Masa belum kawen lagi.

Kami masuk ni bersama pengantin baru. Saja seronok2 sementara adik beradik masih bercuti ni kan. Plan asal nak naik tren la kononnya. Sebab aritu penat gila berjalan kan. Tapi barisan panjang gile kot.

Nak menunggu pun dah bisa buat budak2 mengamuk. Maka sila la berjalan lagi sekali. Dan lagi sekali tensen mak. Kalau ikut Mama tunggu jela tren tu. Lambat pun lama2 sampai jugak turn. Tapi dah semua nak jalan maka redha jela.

Tapi Mama dah cakap awal2 takkan dukung anak2 sebab Mama memang tak larat. Maka sila la bergilir2 dukung anak hamba sebab siapa suruh tanak tunggu tren. Kijamnya.. haha..

Tak la, kebetulan masa tu ramai hero2 malaya katanya sebab tu Mama tak dukung anak2. Ada Pak Su ada Pak Njang baru. hihi..

Malam tu best jugak. Habis pusing zoo, balik rumah dan tidur dalam senyuman *tipu*. hihi..

Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥