♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Monday, March 4, 2013

DIET : Day 1

Sebelum apa2, nak bagitau entri ini ditaip pada 5 Februari 2013, sebulan yang lalu. Dan misi ini juga bermula sebulan yang lalu. Saja tanak update entri semasa misi sedang dijalankan sebab MALU. hihi.

Bukan malu sebab apa, risau hangat2 taik ayam je kan. Kang update entri berdegung degang tapi sekerat jalan. Tanak la kan.

Pada masa entri ini ditulis, baru hari kedua misi dijalankan. Masih membiasakan diri dengan pelan diet seperti yang dicadangkan.

Mama cuba ikut menu yang dicadangkan tapi agak sukar sebab di kantin semua makanan adalah tak sesuai. Selain dari itu, Mama sendiri yang takut nak makan sebab memang semangat berkobar2 ni.

Hari pertama ni sebenarnya Mama baru je dapat parcel tu. Baca arahan dan menu makanan pun sekali imbas je. Tapi sebab semangat sangat terus bancuh. Nasib baiklah ada sudu nak cedok dan tumbler nak shake. hihi.

Kalau ikutkan sepatutnya tak rasa lapo tapi sebab baru minum kan makan pagi tu lapo la jugak. Mama ni kalo lapo jadi terketar2 tangan dan seram sejuk badan. Makan la jugak sayur dan sosej.

Pasal menu yang dicadangkan nanti Mama update dalam entri lain kalau ada masa ek. Sebenarnya pelik pelan diet ni sebab boleh makan sosej, ayam, daging, telur.. yang mana pada pemikiran Mama bukankah ia menggemukkan? Sebab tu Mama risau2 nak ikut..

Sebelum turun kantin tengok menu cadangan dulu. Makan baby sawi dan sosej 2 ketul je. Dengan air masak. Kawan2 sekolah pun eran dengan menu Mama. hihi. Syyyy, rahsia..

Petang tu dah la ada meeting. Tensen betul la. Hancus diet Mama untuk hari pertama. Kat umah tok mama siap makan pulut lagi. amboi.. hihi.. Kira aci jela sebab plan arini tak dijangkakan. Tak jangka kena meeting, pastu tak ready pun nak start arini cuma saja try2 je dulu sebab baru dapat kan..

Ok, apakah produk yang Mama pilih untuk misi ini? Mama minum Alpha Lipid SD II. Harganya agak mahal la sebab tinnya kecik je. RM150, pos rm10. Masa dapat tu dah la pecah tutupnya dan terkeluar sket isinya. Sayang..sayang..

Tapi balik rumah malam tu memang Mama tak makan nasik la. Memang tak lapar bila ambik ALSD ni tapi sepatutnya kena makan jugak untuk tenaga. Mama tak makan sebab kat rumah takde sayur. Belum beli lagi. 

Mama plan nak banyakkan makan sayur sebab buah takleh makan. Pastu Mama nak try ikan kukus. Kan baru beli steamer baru kat Wang Kelian. hihi..

Ok la, nanti Mama cerita day 2 punya kisah pulak ye. Berjayakah mengawal nafsu makan?

Berat hari ini : 68.8kg *sangat gemsss*

 

Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal picture/
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers


♥ Add Your Link Here ♥