♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Tuesday, November 24, 2009

Wajah-Wajah Iman

Hari pertama Iman, muka pun kembang lagi

Iman sebelum discaj wad bersalin

Iman lena tidur berbedung


04 JUN 2009 - 18 JULAI 2009

Mungkin bagi sesetengah orang, tempoh berpantang sangat membosankan. Tapi bagi Mama, tempoh berpantang Mama merupakan waktu yang sangat Mama hargai kerana Mama dapat sentiasa bersama anak Mama. Selepas Iman discaj wad, Mama tak pernah berpisah dengan anak Mama lagi.

Tiga kali ke Klinik Kesihatan untuk ambil darah, akhirnya Iman discaj daripada klinik kerana bacaan SB telah kembali normal iaitu 8. Mama lah insan paling gembira dan bersyukur. Terima kasih tidak teringga buat Tok Mama kerana berusaha keras memastikan jaundis Iman tidak naik tinggi seperti awal-awal kelahiran Iman dulu.

Pelbagai usaha dilakukan termasuklah mandi daun kucai setiap hari, menyusu susu Mama setiap 2 jam malah Mama tidak memulakan makan jamu bagi mengelakkan Iman panas. Ini kerana pesakit jaundis tidak boleh panas badannya. Iman paling serasi dengan air halwa kundur. Bacan hari ini 11, bila minum air halwa kundur alhamdulillah esoknya turun 8.

Setelah Iman discaj, Mama masih terus menjaga Iman bagi mengelakkan jaundis naik kembali. Tapi Mama rasa lebih lega kerana Iman kembali pulih berbanding di awal kelahiran Iman dulu. Inilah wajah-wajah Iman semasa di dalam pantang..

Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal picture/
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers


♥ Add Your Link Here ♥