♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Tuesday, February 16, 2010

Picnic Di Kebun Tok Abah

.: iman dan Tok Abah kesayangannya :.


Tok Abah ada kebun
ee ya ee ya oo...
; )

cuti Tahun Baru Cina
hari isnin
Tok Abah nak ke kebun
Ayah cadangkan kami sekeluarga ikut serta

bila dah ada iman bersama
tak jadi la nak berkebun
Mama jadi bodyguard iman saja la

awal pagi dah gerak
iman pun tak mandi

sesampainya di sana
aktiviti makan-makan dulu
takut tak larat buat kerja
kata Tok Abah
tapi Mama makan lebih dari orang
yang nak buat kerja
; )

nyamuk banyak
iman garu-garu kepala
kesian anak Mama

iman macam biasa la
hanya tidur saja yang tiada aktiviti
kecuali golek-golek seluruh katil

ni kan pula dalam jaga
macam-macam aktiviti dilakukan
sampai Mama tak larat nak kejar

iman merangkak ke seluruh dangau Tok Abah
sekali sekala berdiri meniti
nasib baik la dangau Tok Abah luas
boleh la menjelajah merata-rata

yang letih mengawasi dan mengejarnya
Mama la...

semua barang yang ada nak dikemasnya
raga makan,
botol air,
tikar,
kayu-kayu,
plastik-plastik makanan...

lama-lama iman mengantuk
mula la mengamuk-ngamuk
buat apa pun dah taknak

Mama buatkan buai iman
isk..isk..
sampai ke kebun buai iman ikut
baring jap dalam buai
mungkin pelik tengok buainya lain macam
tak jadi tidur

main buai laju-laju pulak
dengan Mak Njang
tapi tak lama pastu
iman mintak tidur balik

akhirnya iman lena juga
dalam buaian
di kebun Tok Abah...

bangun tidur
iman mandi
orang lain selalu ke kebun
tapi tak pernah mandi
iman baru pertama kali ke kebun
tapi dah merasa mandi di kebun

tak lama pastu
semua berkemas-kemas nak balik...

itulah iman anakanda Mama

iman... iman...



.: iman dah garu-garu kepala kena gigit nyamuk :.


.: BEG MAMA = mainan iman :.


.: iman mengemas, selerak sangat agaknya :.


.: nangis sebab tak bagi mengemas :.

Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥