♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Wednesday, September 22, 2010

Tersentuh Lagi...

Salam sejahtera...


Bila dah jadi Mama ni, naluri keibuan ni cepat sangat tersentuh. Pantang la terbaca cerita2 bab anak2 ni mula la nak sebak..nak nangis pe sumer.. Bukan setakat bab anak2 jer..tengok kucing kena dera pon boleh menangis macam ape je lagik sambil maki2 si pendera tuh. Tengok pulak berita2 baby kena buang. Ada yang mati ada yang hidup. Apsal la diorang ni takde perasaan. Sedih la..


Arini terbaca entri baby 3 bulan meninggal tiba2 di rumah pengasuh pulak. Mata ni dah berkaca2 dah. Dada macam nak pecah dah membacanya. Terkenangkan iman. Mama taktau la macamana keadaan Mama jika Mama yang diuji sebegitu berat. Nauzubillahi min zalik. Moga anak Mama dipanjangkan umur. Mama selalu doa moga kalau Allah nak ambil Mama pun, biarlah ketika iman dah dewasa, tika anak2 dah boleh menguruskan kehidupan mereka. Moga Allah kabulkan doa Mama...


Kisah adik Wawa ni, masih dalam siasatan. Memang menyentap perasaan Mama bila tengok muka arwah. Siap kena bedah2 lagi. Tapi post mortem tu perlu dilakukan untuk kenal pasti punca kematian. Sedih melihat ibunya begitu tabah memandikannya. Adoi..sedihnya...


Wawa ketika hayatnya


Wawa dimandikan sambil diriba ibunya

tabah kan ibu Wawa?

jasad kecil yang telah kaku

Wawa yang masih kecil


Moga arwah Wawa tenang di sana. Bertuah ibunya sebab ada yang menantinya di pintu syurga...
Al-fatihah...


pic kredit to churalliya.blogspot.com



Yang Ini Pun Best



2 comments:

kakyong said... [Reply to comment]

ketentuan Illahi... semoga keluarga adik wawa tabah...

ozzy said... [Reply to comment]

Takziah buat arwah...semoga mrk tabah menerima dugaan ini.

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥