Alkisahnya adik kepada kakak ipar Mama bekerja di bank. Beliau ada kawan yang bekerja di Bahagian Khidmat Pelanggan kat HQ Bank Muamalat KL. Katanya kawan beliau tu dah maklumkan pada bos mereka setelah membaca blog Mama dan meminta maklumat Mama untuk tindakan susulan.
Mama sedia memberi kerjasama sekiranya tindakan Mama ini adalah demi kemaslahatan orang lain pada masa akan datang. So Mama beri la maklumat berkaitan.
Petang tadi lebih kurang jam 4.30 petang Bahagian Khidmat Pelanggan mereka kol terus ke henset Mama memohon maaf dan berhajat meminta Mama menceritakan semula kisah yang berlaku. Namun begitu, oleh kerana di blog Mama sudah tercatat secara terperinci perjalanan kisah yang berlaku, Mama tak perlulah nak ulang2 banyak kali kan.
Berkali2 En Karim memohon maaf bagi pihak Bank Muamalat. Mama taktau nak cakap apa. Hanya mengiakan saja. Kerana nila setitik habis susu sebelanga. Tak pasal2 je orang HQ lak kena mohon maaf sedangkan yang salah orang lain. Sebenarnya Mama taklah sampai nak buat aduan ke HQ. Kalau sekadar di peringkat cawangan ni pun dah ok sebenarnya. Tapi Allah tu Maha Kaya, Maha Adil... Mama tak buat apa2 pun, ada insan prihatin yang sudi membantu. Alhamdulillah...
Menurut En Karim, mereka akan teruskan siasatan ke atas Bank Muamalat cawangan sini dan akan pastikan kerani tersebut kol Mama sendiri memohon maaf. Aduh..tak terfikir la sampai ke tahap itu. Tapi menurut beliau, mereka sangat malu dengan sikap staf mereka. Walaupun perkara sedemikian mungkin kecil atau remeh bagi mereka, tak sepatutnya mereka mentertawakan Mama. Sepatutnya Mama dilayan dengan baik sebab Mama bukan kerja bank dan sudah semestinya Mama taktau semua hal berkaitan perbankan.
Mama ni dah pernah terkena dengan bank lain, bila terkena lagi dengan institusi kewangan jugak, tu yang Mama rasa sangat terkilan. Bila Mama ceritakan pada Tok Mama, Tok Mama kata nanti bila Mama gi Bank Muamalat lagi mereka dah aim Mama. Bagi Mama, takpela kalau nak aim pun sebab Mama mengharapkan biarlah timbul kesedaran dan orang lain tak terkena macam Mama.
Oklah..sampai kat sini dulu Mama nak cerita. Insya-Allah kalau ada apa2 perkembangan Mama update lagi. Nak tido dah ni...
3 comments:
hihi..mmg ptt dorg minta maaf,biar dorg sedar msh ada staf dorg yg msh xde budi bahse,biar dorg kna kaunseling or kna amek kursus menghormati pelanggan,cstmr always right kn..
ni tuk pengajaran pd sesiapa saje supaya saling hormat diantara satu sama lain..
lega skit hati mama iman ye..kalo x trbuku gak geram tu msh ada..ok..
memang sepatutnyer diaorang buat macam tu sebagai pengajaran untuk staf yang lain agar tidak memperlekehkan pelanggan...
memang betul, pelanggan sudah semestinya kena jaga, biar diaorg tahu ckit
Post a Comment