♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Tuesday, December 14, 2010

Tropicana Twister Buat Mama Jatuh Cinta Pada ESP

Ingat lagi tak entri Mama berkaitan ESP Shaklee? Dalam entri tersebut Mama berkongsi detik2 awal percintaan Mama dengan Shaklee. Bibit2 cinta mula mekar diceritakan di entri tersebut. Mama juga ada janji nak share lagi tentang macamana Mama boleh jatuh cinta dengan ESP yang pada mulanya sangatlah Mama tak suka sebab tak boleh masuk tekak Mama ni.

Ok, hari ini Mama ada sedikit kelapangan disebabkan Iman ketiduran setelah penat bermain. Hehe.. Mama nak cerita sedikit perjalanan kisah Mama dengan ESP. Mula2 baca2 blog orang macam best jerk ESP ni. Baca blog Kak N lagi la teruja nak try kan. Terus la order. Sampai2 terus la try. Eiii..langsung tak suka terus. Tapi tetap minum jugak sikit2 tapi bukan hari2. Try dengan milo, dengan nescafe dengan air sejuk semua tak jalan. 

Sampai la baru2 ni Mama try dengan Tropicana Twister atas nasihat Kak Hadha. Try sekali terus jatuh cinta ko. Bestnye sebab akhirnya Mama ketemu jua cara nak bagi masuk ESP dalam perut. Hehe.. 


Antara kelebihan yang Mama dapati bila campur dengan Tropicana Twister ni ialah :

1) Bila bancuh tak perlu kacau atau goncang kuat2 pun ia terus sebati dalam air. Takde berketul2 macam sebelum ni Mama campurkan dengan milo.
2) Rasa ESP seimbang dengan rasa Tropicana Twister yang masam. Sebelum ni Mama tak la suka sangat Tropicana Twister tu. Tapi bila campur dengan ESP jadik suka pulak sebab ianya jadi tak masam sangat.
3) Mama boleh campurkan dengan 2 sudu ESP berbanding sebelum ni setengah sudu pun jenuh nak habiskan sampai kena tahan2 nafas.
4) Mama boleh ambil ESP 2 gelas sehari iaitu di waktu pagi dan malam berbanding sebelum ni kadang2 skip2 je. Hehe..
5) Iman pun boleh minum walaupun muka dia kerut2 jugak. Sebelum ni ada jugak Mama campurkan hujung2 sudu ke dalam susu dia tapi terus dia tolak. Agaknya tekak Iman sama dengan tekak Mama. Hehe...

Oleh sebab itu, sesiapa di luar sana yang menghadapi masalah macam Mama ni. cubalah campur dengan Tropicana Twister. Bagi Mama memang sedap dan boleh masuk tekak. Cubalah...

Inilah rupanya bila Mama dah masukkan ESP bersama Tropicana Twister...




Yang Ini Pun Best



3 comments:

Arissa Zoela said... [Reply to comment]

sedapkan mama?hehee..mama try campo dgn jus honeydew...sedap giler..hehhe.hubby sy yg punye resepi ni....

Tutup Blog said... [Reply to comment]

rajin nyer try menerai nie...
kalo zura p order jer..
tak rajin ar nak wat sendiri=))

mamaiman said... [Reply to comment]

arissa zoela : yeke kak? ok,insya-Allah nanti try..

zurazari : nak order kat mana kak? mana ada jual tropicana twister dah siap2 campur ESP..hehe..

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal picture/
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers


♥ Add Your Link Here ♥