♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Tuesday, March 29, 2011

Kisah Jaga Periksa


Arini murid2 mula ujian. Mama kena jaga kelas Tahun 2 masa diorang tengah jawab soalan BM. Sambil2 jaga tu jenguk2 jugak jawapan diorang. Terjumpa dengan satu kertas jawapan yang 'menarik'...

Bisa fenin kepalaku kalau dapat anak murid camni.. Eja sama macam loghat yang biasa digunakan di rumah.. Diorang kat sini kebanyakannya guna loghat patani. Ala2 kelantan sket la bahasanya. 

Fuhhh... Nasib baik Mama ngaja Bahasa Arab.. Dah konpem2 diorang tak cakap bahasa arab di rumah.. Hua hua hua...


translate :
1. minum aiar = minum air
2. menusung pigan = menyusun pinggan
3. tuwang aiar = tuang air
4. masak ikan guring = masak ikan goreng
5. memotong nenas = ni ok kot.. ;)

Ni kertas murid pandai ni tau.. bukan murid pemulihan.. tu la cabaran guru, nak selaraskan tulisan dengan percakapan bukanlah semudah yang disangka... ;)


Yang Ini Pun Best



1 comments:

♥MAMASYAZA♥ said... [Reply to comment]

hehehe, memang kelakar, tapi memang betul susahkan nak selaraskan tulisan n percakapan, cukup menguji kesabaran seorg guru

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥