♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Thursday, May 19, 2011

Check Up 34 Minggu

Eh..dah 34 minggu dah Mama. Bermakna lagi 2 minggu genap 9 bulan. Makin hampir dengan saat2 gemilang menjadi seorang Mama... ;)


Semalam Mama ada check up dengan doktor. Scan untuk kali kedua. Nanti 40 minggu scan lagi jika berkesempatan sampai ke 40 minggu.


Doktor cakap semua ok. Doktor tanya dah tau ke jantina dan Mama jawab belum. Doktor tunjukkan kepada Mama jantina adik. Hua hua hua.. Nampaknya Ayah dapat kawan lagi la nanti. Kali ini boy lagi.


Walaupun Mama mengharapkan girl, tapi Mama tetap terima dengan senang hati dan gembira kalau boy pun. Anak Mama, zuriat Mama, darah daging Mama. Mama tetap sayang. Mama bawa ke hulu ke hilir selama 9 bulan, tentulah Mama sayangggggg... ;)


Takpela, mungkin yang ketiga nanti baru berkesempatan beli skirt kot. Hehe.. Mama gembira bila dah tau jantina ni. Senang Mama nak siapkan apa2. Walaupun rasanya semuanya dah siap kot. Termasuklah nama untuk adik. Hanya menanti kelahiran adik saja.


Rasanya mungkin selepas adik ni Mama nak lengkapkan penyusuan susu ibu selama 2 tahun dulu baru fikir nak baby girl pulak. Insya-Allah.. Mama nak besarkan 2 orang hero ni dulu. Bila dah faham bahasa senang sikit nanti Mama nak mengharungi suka duka alam mengandung untuk kali ketiga kan.


Mungkin ada hikmahnya Allah mengurniakan Mama putera lagi kali ini. Menjadikan putera Mama 2 orang sudah. Nanti senang la Mama nak ke mana2 ditemani 2 orang putera kacak kan. Kalau yang seterusnya puteri, rasa selamat la sikit fomfuan2 ni nak ke mana2 ditemani 2 hero ni. Alhamdulillah ya Allah... PerancanganMu itu semuanya tepat dan hebat...


Adik dan Abang.. Mama sayang kalian. Membesarlah menjadi insan berguna di dunia dan di akhirat ye sayang... ;)


Yang Ini Pun Best



2 comments:

Mrs. Simplicity said... [Reply to comment]

yeay, iman dapat gang. sejantina ni senang diorg nak gang :)

Farah Shamsudin said... [Reply to comment]

boy pun ok dearr.. yang penting baby sihat dan sempurna kan..

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal picture/
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers


♥ Add Your Link Here ♥