♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Monday, May 9, 2011

Iman Demam

Hari ini Mama cuti. Iman demam. Malam tadi panas betul badannya. Ayah takde, keluar gi ngaji. Masa Ayah keluar tuh Iman baru tidur dan badannya taklah panas sangat.


Mama check suhu 37.7. Okla jugak walaupun dah kira tinggi. Standard la Iman kalau demam gitu jela suhunya. Mama jelum dengan ais. Mama nak jelum kepalanya saja tapi disebabkan Iman dah bangun duduk (tak selesa la sebab sejuk kot), terpaksa la lap2 badan sekali.


Tak lama, kejap je sebab Iman dah menggeletar kesejukan. Tak sampai 10 minit pun. Pastu Mama tukarkan pampers, bagi susu yang dicampur dengan performance drink Shaklee (untuk recover tenaga Iman yang hilang sebab kepanasan badannya), tidurkan dalam buaian.


Walaupun Iman dah tidur, tapi Iman tak selesa. Meracau2 sebut nama Tok Abah la, Nenek la, nak minum la.. Bila Mama tengok matanya tertutup dan tak lama pastu tidur semula.


Sampai la jam 1.00 pagi Iman tiba2 menangis kuat. Mama angkat Iman daripada buaian dan cuba pujuk2 Iman. Kalau dulu masa Iman masih menyusu badan, nenen jela ubatnya pun. Bila merengek2 sua ke nenen mesti Iman akan tertidur sampai pagi.


Mama check suhunya dah naik ke 38.1. Uih.. tinggi tu. Iman tak pernah mencecah 38 pun sebenarnya kalo demam. Mama terus kol Ayah suruh balik sebab Iman duk merengek2 nak Ayah.


Tak lama Ayah pun sampai. Iman tiba2 je ok dan elok je main2 dengan Ayahnya. Ayah la yang melayan Iman sampai kul berapa pun Mama taktau sebab Mama dah tak larat dah. Dengan pinggang dah mula sakit (tadi dukung Iman masa dia menangis2 tu), mata dah ngantuk.. Mama tertidur dalam bilik sementara Iman dan Ayah tengok tv di luar.


Akhirnya Iman tidur juga dalam buaian didodoi Ayahnya. Tapi sama macam awal2 tadi, tak selesa dan sesekali merengek. Ayah la yang tunggu tepi buai Iman dodoikan dia semula bila dia merengek.


Pagi ni Mama rasa kepala Iman masih panas. Mama buat keputusan ambik cuti sebab nak bawa Iman ke klinik pagi ni. Moga Iman cepat2 sihat ye sayang... 

Yang Ini Pun Best



1 comments:

♥MAMASYAZA♥ said... [Reply to comment]

moga iman cepat sembuh ok, akak ni jenis yg risau kalo anak2 demam, kelam kabut dibuatnye kalo badan depa tetiba panas

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal picture/
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers


♥ Add Your Link Here ♥