♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Saturday, May 7, 2011

Nyaris2 Jadi Tragedi

Hari tu Mama bawa Tok Mama beli kain tambahan untuk pembalut buku kain beliau. Nak tempah klik SINI. Kami bertiga, dengan Iman sekali.

Gi la nagoya. Tau kan? Rasanya seluruh negara ada kot nagoya ni. Nak beli kain cotton corak2 baru dan juga corak2 sedia ada yang customer request.

Tu la payahnya bawa si Iman ni. Bukannya apa, dia eksaited lebih. Lari sana, lari sini. Dengan perut macam Mama ni, agak sukar nak mengejarnya di celah2 kain tu. Tak sangka hari ini akan berlaku satu peristiwa yang bisa membuatkan darah Mama dan Tok Mama berderau.

Nauzubillahi min zalik...

Iman terlepas daripada tangan Mama dan terus berlari laju menuju ke pintu. Kebetulan lak pak guard yang selalunya duduk di muka pintu tu masuk ke dalam. So pintu tu memang kosong takde sape2.

Depan pintu tu pulak jalan raya. Mama berlari mengejar Iman di celah2 kain yang banyak tu. Walaupun Mama memang tak nampak langsung kelibat Iman sebab Iman kan rendah, tapi Mama tetap berkejar ke muka pintu.

Memang sah Iman dah keluar dah dari nagoya tu. Tapi nasib baik la Iman patah balik nak masuk ke dalam. Masa Iman nak patah balik tu Mama baru je sampai ke muka pintu. Iman nak lari semula sebab Iman ingat Mama nak main dengan dia tapi sempat Mama tangkap.

Apa lagi, kena la seketam dua kat peha kan. Merah juga la peha Iman kena ketam Mama ni. Iman menangis. Mama memang marah walaupun sebenarnya kesian juga tengok Iman nangis kuat camtu.

Mama marah sebab Iman degil taknak dengar cakap Mama. Bukannya best pun dapat lepas daripada Mama. Tapi tula, Iman tak mengerti apa2. Iman ingat nak seronok saja. 

minum susu atas timbunan kain

Iman sebenarnya dah mengantuk. Oleh kerana Mama pun dah penat berlari tadi, sampai terasa nak jatuh dah jantung ni tadi, dengan bawak adik dalam perut lagi... Mama angkat Iman atas timbunan kain dan offer susu yang dah siap2 bancuh sebelum keluar tadi.

Iman minum laju. Mungkin dahaga sebab dah penat berlari2. Dapat la rehat sekejap sementara Iman nak habiskan susunya itu. Dah la air cond kan. Mama rasa Iman selesa dalam keadaan camtu.

seronoknya Iman

Sambil2 Iman minum susu, Mama gosok2 peha Iman yang Mama ketamkan tadi. Memang merah dan ada bekas Mama cubit. Tapi Mama tak menyesal sebab Mama nak didik Iman supaya dengar cakap. Kalau Mama cubit maknanya Iman tak dengar cakap Mama. Bukan mudah mendidik anak rupanya ya...

Iman babai2 kamera

Anak kecil itu seputih dan sebersih kain putih. Taktau apa2 dan tak menanggung apa2. Walau dah kena marah dan ketam tadi, dalam sekejapan Iman dah ok semula. Dah tak ingat dan tak berdendam pun dengan Mama sebab marah dia tadi. Elok je babai2 bila Mama suruh babai.

Dah siap beli2, kami pun pulang ke rumah Tok Mama. Dalam kereta Iman dah mengamuk2 nak Mama sebab mengantuk sangat agaknya. Alhamdulillah takde apa2 yang buruk berlaku hari ini... ;)


Yang Ini Pun Best



1 comments:

Baju Kurung Budak said... [Reply to comment]

Salam kenal.
budak-budak. memang ingat nak seronok jer kan? Ibubapa ler yang penting untuk membentuk mereka.

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥