♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Sunday, October 2, 2011

Breastfeed Baby Will Breastfeed

Buat pertama kalinya sejak dapat Adik, Abang buat sesuatu yang buat Mama terharu dan hampir menitiskan airmata. Mungkin bagi sesetengah orang ianya perkara remeh, tapi bagi Mama besar maknanya. 

Situasinya camni. Sedang bergolek2 bersama anak2 malam itu, tiba2 Abang selak baju nak bagi Adik nenen. Beria2 Abang suakan nenen kat Adik. Yang si Adik pun beria2 jugak nak nenen. Hihi.

Abang nak bagi nenen Adik
so sweet...

Memang kelakar habis Mama rasa. Dan Mama juga rasa ianya sangat comel. Abang nak susukan Adik. Mesti Abang teringin sangat nak buat macam Mama selalu buat kat Adik; nenenkan Adik. Sebab tu tiba2 je Abang selak baju nak bagi nenen.


Itulah kan, anak2 ni belajar daripada perlakuan ibu bapanya. Sebab tulah sebagai ibu bapa kita kena berkelakuan baik sentiasa. Nak gaduh pun jangan gaduh depan anak2 kan. Tapi Mama ni adakalanya terlajak juga terbegaduh depan Abang. hihi. Kena ubah sikap ni.


Mama sangat terharu dan sedikit terkejut dengan perlakuan Abang tu. Tak sangka selama ni Abang memerhati apa yang Mama buat dan pandai pulak meniru. Terselit rasa bangga di situ sebab secara tak langsung Mama dah terapkan dalam diri Abang kebaikan dan kepentingan susu ibu.


Walaupun mungkin Abang masih kecil, tapi itu adalah permulaan yang baik sebagai bekalan untuk dirinya bila besar nanti. Betullah bila ada yang menyatakan :


"breastfeed baby will breastfeed"


Tapi satu jela pesanan Mama bila nampak Abang selak baju camtu, Mama cakap, "Abang tu boy, nanti bila Abang dah besar biar isteri Abang yang nenen baby ye.."


Dalam diam ku bersyukur...

Yang Ini Pun Best



2 comments:

Ummi Ummair said... [Reply to comment]

tumpang bangga dgn abang Iman.. ;)
itulah..anak2 mmg suka meniru kn?

mamaiman said... [Reply to comment]

ye, mmg suka meniru.. kita x terfikir dia akan tengok dan buat, tiba2 je dia buat dgn spontan.. tapi tetap berbangga dpt menunjukkan contoh yg baik..

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥