♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Thursday, March 7, 2013

DIET : Day 4

Alhamdulillah, arini sempat ke kedai beli ayam. Mama beli kat Ayam Dindings. Kat sini ada jual bahagian2 ayam. Mama beli bahagian dada sahaja sebanyak 5 ketul besar2. Dada ni dah buang tulang dan lemak.

Pastu gi Tesco borong sayur2. Mama beli brocoli, bayam, kailan, tomato. Carot pilih jugak mula2 tu tapi kat kaunter bayaran dia cakap kena ambik tag harga jugak walau dah duk dalam plastik. Dek kerana malas nak tunggu maka tak beli la carot tu.

Dalam kepala duk merencana2 nak masak apa ni untuk menu diet Mama. Ada plan nak masak sup, tomyam, goreng, bakar. Tapi part bakar atau panggang tu time cuti jela kot. Ari kerja masak simple2 je sudah.

Dalam blog Cik Kamoo tu ada dikongsikan resepinya tapi Mama belum berkesempatan nak salin. Kena salin sebab Cik Kampp disable highlight. huhu, nanges.. Kalau boleh copy dah lama Mama copy, print dan gantung di dapur. 

Resepinya simple dan sesuai unti diet atkins macam Mama. Oh ye, gelaran untuk orang yang berdiet ni adalah diet atkins. Mama pun tak pasti asalnya camne dan betul ke pemahaman Mama tapi gitu la yang disebut2 oleh beliau di blognya.

Gi shopping dengan anak2 dan Achik Anna. Singgah rumah Tok Abah hantar Achik Anna. Pas solat maghrib baru balik. Ni semua salah Tok Mama sebab goreng ikan kedera masam yang sangat menggoda. Pastu tiba2 Mama jadi menggeletar badan.

Fikir nak drive balik dengan anak2 kecik, maka Mama ambik nasik dalam portion yang kecil dan ikan kedera masam sekor. Cis, kelaut jadinya diet arini.. Takpela, tanak la paksa sangat nanti lain jadinya.. 

Ok, update di kala jam 4.00 pagi, mata mengantuk.. huhu.. Esok tengok berat camne.. Naik ke turun..

Berat arini : 65.6 kg

Yang Ini Pun Best



1 comments:

Anonymous said... [Reply to comment]

No mаttеr іf somе one searches for
his neсesѕаry thing, thus he/she wiѕhes to bе аvаіlable that in dеtaіl, thus that thіng is maіntaineԁ οver herе.


Herе is my website; hemroids

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal picture/
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers


♥ Add Your Link Here ♥