♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Friday, March 8, 2013

DIET : Day 5

Sudah masuk hari kelima. Harini mula dapat sesuaikan diri sikit2 dah dengan diet ni. Mula2 aritu rasa pening2 pun ada, rasa berpusing2 pun ada. Mungkin perut tak biasa diisi dengan portion yang sikit2 camni kan. Biasa sumbat je selagi mana boleh sumbat. huhu.

Pagi ni brekfes omelet + brokoli + tomato segar. Simple je menu janji menepati menu diet atkins. Resepi ni Mama hentam sendiri je.

Mula2 goreng telur bagi hancur2, pastu masukkan brokoli, goreng bagi masak sket, angkat. Pastu tabur tomato segar yang dah dipotong kecik2. Siap dan sedia untuk dimakan.


omelet + brokoli goreng + fresh tomato

O ye, dari ari pertama misi takde gambo kan? Ni baru ada gambo. Bukan sebab apa, masa tu masih blur dengan menu. Makan pun takut2 risau tak sesuai. Ni baru mula nak sesuaikan diri. Insya-Allah pasni kalau ada menu sesuai Mama upload sini ek..

Alhamdulillah arini lebih disiplin. Memang betul, kalau kita ambik sarapan yang betul, sepanjang hari tak rasa lapor sangat dan tak rasa pertu kosong. Kat sekolah Mama makan sambal udang. Buat masa ni Mama mengekalkan minum air kosong sahaja.

Sebelah malamnya Mama plan nak masak ayam goreng kunyit. Dah potong bawang dah tapi Nenek ajak gi bermarhaban pulak maka makan jela ikan masak kicap dan sambal udang yang beli kat kantin tadi. 

Ratah lauk je. Nasik memang Mama tak ambik. Kat umah kenduri Mama makan ikan goreng sikit2 je sambil suap anak2 tu. Tanak nanti orang tau Mama berdiet, malu ok. hihi. Ayah pun cover bagitau Mama tak makan malam. hihi. Thanks Ayah..

Arini cukup 8 scoop ALSD2 Mama ambik. Cuma siang tadi terbabas makan kuih loyang. huhu. Padahal kalau tak diet tak teringin pun. Dasar napsu je sume tu..

Sebab semalam Mama cheat banyak, siap ambik nasik (walau dalam portion yang kecik) maka berat arini naik ye. Terus serik!

Berat arini : 65.9 kg, naik 300 g. 

Sila disiplin kalo nak maintain turun dan terus turun. Target 60 kg!

Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥