♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Saturday, March 9, 2013

DIET : Day 6

Oh, arini dah start cuti CNY. Berdebar2 nak mengharungi diet masa cuti2 camni. Nak2 pulak banyak kenduri pulak. Time2 Mama diet la banyak pulak jemputan. Selalu tu biasa2 je jemputannya. Kalau rasa tak rapat sangat kami tak pergi.

Kenduri ni atas permintaan Nenek & Atok. Mintak tolong kami bawakkan. Balik kampung la kami arini. Sebelum gi kenduri Mama masak siap2 untuk Mama. Tak dan nak ambik gambar sebab nak cepat.

Mama masak ayam goreng kunyit dan brokoli. Masuk dalam tupperware panas2 tu makan dalam kereta sambil tunggu Nenek Atok bersiap. Bunyamin pun tumpang sekaki. Iman tak makan sangat sebab tadi dah brekfes omelet. Ala, Bunyamin pun dah brekfes jugak tapi dia kan allergik tengok orang makan. huhu. Tapi Mama suka je dia lalu makan camtu.

Habis brekfes, masuk la rumah sebab lama la pulak Nenek Atok bersiap. Dah ada cucur bawang pulak dah kat dapur. Hadoiii.. camne ni. Tergoda sangat2 dah ni. Mula2 bagi anak makan, dorang makan sikit pastu taknak, maka Mamanya la kena habiskan. Adeh.. kantoiii...

Pastu kat rumah kenduri pun kantoi jugak makan nasik minyak. Memang la Mama ambik sikit je tapi rasa sayang sangat dengan berat yang dah 65.6 kg tu. Kang naik balik susah la.. Tapi sebab nafsu tak tertahan makan makan la kita.. 

Balik rumah tengahari tu terus minum ALSD2. Sepatutnya minum sebelum lunch tapi sebab kat rumah kenduri kan maka kira aci jela kot. 

Malam tu Mama masak sup bayam + ikan bilis. Sedap jugak. Adoi, bila berdiet ni kena cuba la resepi2 yang tak pernah Mama makan sebelum ni. Bukan la tak pernah makan bayam, cuma makan bayam sahaja tanpa nasik adalah sesuatu yang tak pernah Mama buat. 


Sup bayam + Ikan bilis

Mama masak sikit je, untuk Mama je sebab anak2 Mama dah suap nasik awal2 lagi. Iman memang tak layan la bayam Mama ni kan tapi Bunyamin sangat suka. Wah, bagusnya Bunyamin makan sayur. ;)

Share la kami berdua. Sampai licin kuah Bunyamin hirup. Tu pun tak cukup. Takpela nanti Mama masak lebih ye. Bunyamin pun nak diet sama dengan Mama ke? Dah la ALSD2 tu pun dia minum sket.

Eh, memang la tak boleh tapi malas nak bising2 nanti dia nangis maka bagi la sket. Sket je. Tapi dia minum dengan selambanya. huhu.

Berdebar2 tunggu result berat esok sebab arini banyak cheat. Adoi.. dah buat baru nyesal. Masa tergoda tu tak menahan. Adeh..

Berat arini : 65.3 kg. Timbang pagi lepas bangun tido, pastu dah takut nak timbang lagi. huhu.. Esok jela timbang balik..

 

Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥