♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Monday, April 22, 2013

Hujung Minggu Tanpa Ayah

Amboi tajuk.. macam tak biasa je berhujung minggu tanpa Ayah kennn...

Nak PRU13 ni kan.. Ayah kena standby kat ofis 12 jam. Rehat 24 jam - keje 12 jam. Gitu la jadualnya sampai la PRU13 nanti. Start minggu lepas lagi.

Ini bermakna tak kira la langgar Sabtu Ahad ke cuti umu ke apa, tetap la kena kerja 12 jam gitu. Selang2 malam dan siang.

Ahad aritu Ayah kerja siang dari jam 8.00 pagi sampai 8.00 malam. Ayah suruh kami gi rumah Tok Abah saja. Duk rumah melengung je watpe kan. huhu.

Ahad, rutin Tok Abah dan Tok Mama gi mana lagi selain gi kebun kan? Tapi Achik Anna tak gi pulak minggu ni. Diberi cuti sebab baru baik demam. huhu.

Cuti gi kebun, tapi kami ajak Achik Anna jalan2. huhu. Kami jalan sana sini. Hujan pun tak kira redah saja. huhu.


Mula2 gi makan dulu sebab kami tak sempat sarapan pagi tadi. Amboi, sarapan di Kenny's Rogers gitu. Takleh selalu.. rabak Mama korang nanti..



Macam biasa, anak2 memang tak boleh duduk diam terutamanya si sulung Mama. Lari sana sini sementara tunggu makanan sampai. Nasib baiklah takde orang lain selain kami. huhu.



Elok makanan tiba, anak2 la paling eksaited. Lupa nak minum kali ini. Biasanya air la dulu yang dorang terpa. Dah separuh gelas baru ingat nak makan. Tapi ni lapo sangat kot, makan makan dan makan je. Last2 baru minum. huhu. Bagus bagus..


Lepas makan kami jalan2 TS tu. Naik turun saja suka2. Anak2 suka la naik eskulator tu. Jumpa pulak kawan sekolah. Sempat sembang macam 10 tahun tak jumpa. Padahal esok kan jumpa lagi. huhu. Jumpa memang la jumpa tapi kat sekolah bukan ada masa nak sembang sangat, huhu.

Takde agenda yang khusus. Saja jalan2 saja. Tapi dalam pada jalan2 tu beli la jugak sket2. huhu. Dasar kan..


Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥