♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Tuesday, May 7, 2013

Chef DAUN

Mama bukanlah seorang wanita yang pandai memasak. Sungguh. Ini kenyataan. huhu. Masa anak dara memang tak pandai memasak. Bukan bermakna tak masak, cuma memang tak cekap. Bila nak masak mesti bukak buku resipi yang Tok Mama tulis. hihi.



Tapi bila dah kawen nak taknak kena la belajar memasak. Sungguh pun begitu tidaklah Mama masak hari2. Biasanya hari cuti sahaja. Atau bila tekak sudah jemu dengan masakan kedai. Biasanya makan lauk kedai di hari2 persekolahan. Atau beli kat pasar malam. 

Bila cuti Mama masak. Walau simple tapi menyelerakan sebab masak sendiri. Air tangan ibu itu istimewa bukan. Anak2 dan suami makan dengan selera sekali bila Mama masak. hihi. Tapi tetaplah tengok buku resepi jugak sikit2 takut tersalah bahan yang dimasukkan. hihi.



Tapi anak2 Mama sangat suka 'memasak'. Habis pinggan mangkuk senduk sudip Mama dijadikan mainan mereka. Mulanya si abang, sekarang si adik pun dah pandai ikut 'memasak' jugak.


Adeh.. nak kata kenan sebab masa mengandung Mama suka memasak tak la jugak. Nak kata sebab Mama suka tengok rancangan masakan pun tak jugak. Tapi mereka memang sangat suka suka suka memasak.

Aritu di rumah Tok Abah, Mama petik daun di luar rumah dan masukkan dalam 'kuali' mereka. Bukan main suka lagi sebab macam masak betul2 kan kekdahnya. huhu.

Abang.. Adik..

Nanti besar korang masakkan untuk Mama ye.. hihi..


Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.

♥ Add Your Link Here ♥