♥ PLEASE READ THIS DISCLAIMER BEFORE READING ♥

This blog is MY PERSONAL BLOG based from my personal life, experience and opinions. If you do not like on what i wrote or else, you are free to leave this blog.

Please don't just simply copy my writing without permission. Do respect my freedom.

Recent Posts

Monday, July 1, 2013

Kerja Macam Nak Mati

Hari ini hari sedih aku. Geram, bengang, sedih semua ada. Selama hari ni aku bekerja tungkus lumus, tunggang terbalik, gaduh huru hara suami isteri sebab kerja, ada ke yang ambik peduli? Yang dorang tau kerja tu siap. Macamana, bagaimana.. pandai2 la uruskan..

Aku sedih, aku marah.. Sampai satu tahap aku post status di fb yang menggambarkan kemarahan aku. Aku geram dengan seseorang. Tapi pentadbir menambah api kemarahan aku. Baru balik kursus seminggu, takde di sekolah seminggu lamanya.. pun nak minit surat atas nama aku.

Apa dah takde orang lain ke bawah panitia sama yang boleh buat benda tu. Asal nampak je dari SPI ke data ke.. mesti terus nak letak nama aku. Dah takde kerja lain dah ke aku ni. Aku benci tau dak..

Tension tau dak.. Dari tahun lepas lagi asyik aku aku aku. Habis tu orang lain dalam panitia sama tu wat apa? Sedap2 je kan. Takyah keluar sana sini, takyah terkejar sana sini. Dah la latihan sukan ke persiapan sukan ke aktiviti petang ke tak datang. Sedap2 jela hidup kau kan.

Eii aku geram ni tau tak. Last2 aku jugak yang kena hentam balik. Akuuuu jugak yang salah. Mintak tukar sekolah jela camni. Duk sini pun bukan ada orang nampak pun. Jadi halimunan je pun. Penghargaan apa pun tak dapat.

Patutnya kena adil la dalam pembahagian tugas. Bukan berat sebelah camni. Bawah satu panitia ada beberapa orang guru. Kena adil la. Aku mengajar sorang2 je Bahasa Arab. Dari Tahun 1 sampai Tahun 6.

Diorang ada tolong aku ke hal ehwal Bahasa Arab ni? Ada? Dorang punya bahagian aku pun kena terlibat sama. Nak taknak aku kena terlibat. So prihatin la sikit kebajikan orang bawah ni. Jangan la sesuka hati je serah tugas kat kami ni.

Bila dah diminitkan atas nama aku, maka aku la yang kena buat. Belum settle yang ni, datang pulak yang lain membebani aku. Tension tau tak. Urusan rumah dah la memang konfem aku kena buat. Anak2 lagi. 

Kalau tak ditukarkan, naik je DG44 aku nak mintak tukar. NEKAD...


 

Yang Ini Pun Best



0 comments:

Post a Comment

♥ My Disclaimer ♥

Ini adalah blog peribadi. Segala isi kandungan dalam blog ini berkisar tentang kehidupan peribadi saya bersama keluarga dan teman-teman. Segala isi kandungan dan gambar-gambar dalam blog ini adalah bersifat peribadi. Peniruan, penghasilan semula dalam bentuk-bentuk lain, pemindahanmilik, percetakan semula, disimpan atau digunakan semula adalah dilarang sama sekali. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit kepada mamasayangiman.blogspot.com.

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jeli sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.

Sekian, dimaklumkan.
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal picture/
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers


♥ Add Your Link Here ♥